"We zijn begonnen vanaf de bodem, nu zijn we hier" zou het volkslied voor dag 1 moeten zijn. Maar ik weet niet zeker of Drake op de zijkant van een berg voor trailrunners zou schieten (misschien als we in Toronto waren) .
Afgelopen weekend ben ik op weg gegaan naar The Golden Ultra, een driedaagse etappewedstrijd (of estafette) in Golden, BC, Canada. Ik zou alle drie de dagen aannemen (5K, 55K, 20K). Dag 1 was een "Verticale K" - zoals het wordt genoemd als het een point-to-point race-up pistes is - en het zou de langste en zwaarste 5K zijn die ik ooit heb voltooid. De dag ervoor kreeg ik de kans om een ??paar van de hardlopers in de stad te ontmoeten en te praten voor de Adidas Zx 750 Femme race. Sommigen waar ik eerder mee had gepraat op social media en anderen die ik voor het eerst ontmoette. Iedereen leek behoorlijk optimistisch over de ervaring en ging elke dag als een eigen uitdaging benaderen.
Ik heb een paar minuten voor de start verbinding gemaakt met @RunEMZ. We zaten op dezelfde pagina om bij elkaar te blijven en dag 1 gewoon op te warmen voor dag 2 en wilden onze benen / quads niet opbranden. De cursus begon in het Kicking Horse Mountain Resort direct naast een gondel die je de berg op zou voeren. Over het algemeen denk ik dat we misschien minder dan 10-15 minuten van de hele weg hadden gelopen. Het was eigenlijk een heel lange wandeling langs een bergwand. Het was geen omschakelingstype, het was meer een "je bent hier, je moet er zijn." Dat betekende dat je door velden, rotsen omhoog moest lopen, totdat je Nike Free 5.0 Damen niet meer kon klimmen. De cursus was goed gemarkeerd en er was nooit een zorg om te verdwalen.
Terwijl we bleven klimmen, zouden we achter ons kijken Nike Air Vapormax Donna en enorme landschapsgezichten zien. Het was absoluut prachtig. Ik kon het niet helpen, maar draai me gewoon om en zeg "wauw, kijk daar eens naar." Ik weet niet zeker of Emz er ooit genoeg van kreeg om me dat te horen zeggen. Het was echt opmerkelijk. Toen we de top bereikten, werd het parcours een beetje beter beheersbaar, minder velden, meer pad en rotsachtige trappen.
Ik had mijn laatste dag op het werk de dag voor kerstavond, en mijn laatste run pendelde om de dag ervoor te werken. Toen ik nog een laatste keer naar mijn werk rende, wilde ik ervan genieten, en tot op zekere hoogte deed ik dat ook. Opstaan ??en wakker zijn, vertrekken wanneer het nog een beetje donker was en langzaam op eigen benen naar het kantoor gaan was net zo leuk als altijd. Maar het gevoel van rennen voelde niet zo goed als ik weet dat het kan.
Mijn benen Nike Air Max 2017 Damen voelden niet licht aan en mijn rennen was niet vloeibaar. Het is de laatste tijd zo geweest. Ik had de afgelopen week een rotzooi en sindsdien zijn de meeste runs niets om over naar huis (of blog) over te schrijven. Ik heb de bewegingen wel doorlopen.
Toen ben ik klaar met werken, stapte ik in een trein en ging naar huis voor Kerstmis, en toen veranderde alles.
Op kerstavond ging ik terug naar Peterborough en zette mijn trainers op. Mijn vader stapte op zijn fiets en ik rende terwijl hij fietste, voor 4 mijl. En het was geweldig. Mijn benen voelden volkomen anders dan hoe ze twee dagen eerder hadden. Ik kwam thuis en voelde me enthousiast over mijn volgende run.
Op eerste kerstdag gingen mijn zus en ik naar Peterborough parkrun. Ze was niet terug geweest sinds haar eerste parkrun met Pasen en met veel meer kilometers sindsdien Nike Air Max 270 Femme wist ik dat ze een snellere tijd zou krijgen dan toen. Ik wist niet wat mijn benen zouden doen, maar hoopte dat ze ergens in de marge van mijn oude PB zouden zijn.