Op zondag liep ik met een vriend op de Giant Race Half Marathon in San Francisco. Het zou deel uitmaken van een langere trainingsronde van 16 mijl, maar we kregen allebei een late start van de ochtend en kwamen niet zoveel kilometers eerder dan we hadden gehoopt. Nike Air Max Thea Femme Ik logde die dag bijna 14.5 en de benen voelden vrij goed na het doen van heuvelherhalingen op donderdag. Ik heb deze race al eens eerder gelopen, in 2011, en had wat problemen met de organisatie en logistiek. Tijdens gesprekken met verschillende andere hardlopers was ik teleurgesteld toen ik de afgelopen twee jaar van soortgelijke zorgen hoorde. Dit jaar bevestigde dat, hoewel er verschillende problemen opkwamen, deze specifieke race nog steeds een aantal knikken werkt.
Omdat ik aan het begin van het jaar een halve marathon had gelopen en dit voorjaar naar de PB ging tijdens de marathon, had ik een redelijk goed idee van hoe mijn hardloopfitness was.
Je hoeft echter niet de afstand te hebben afgelegd waar je voor traint, een 5k of 10k race kan een goede manier zijn om je huidige conditie voor langere races te meten. Je kunt deze tijden in een voorspelling voor de racetijd weergeven om je een idee te geven van wat je met andere training op andere afstanden zou kunnen bereiken.
De fout die ik lopers zie maken, is te denken dat ze verder kunnen gaan waar ze zes maanden geleden waren gebleven. Dus je oude marathon-PB is 4:04 en je wilt graag sub-4 lopen. Maar als je zes maanden vrij hebt gehad door ziekte of letsel of gewoon een gebrek aan motivatie, dan is dat een grotere uitdaging dan gewoon 4 minuten vrij te nemen.
Is het een nieuwe afstand?
De eerste keer dat je een nieuwe afstand rent, ga je een PB instellen en voor veel lopers is het een prestatie genoeg om de race te be?indigen. Maar voor anderen houden ze ook van een tijddoel. Vooral als ze denken dat ze deze afstand maar één keer gaan doen (veel marathonlopers vertellen me dat ze er maar één doen, dus willen ze een tijd instellen die goed voor hen is).
Voor kortere Asics Gel Lyte 3 Mujer races (5k, 10k en mogelijk een halve marathon, afhankelijk van uw hardloopniveau) is het waarschijnlijk dat u dichtbij of zelfs over de afstand die u op de racedag zult lopen als onderdeel van uw training zult doen. In dat geval krijgt u een idee van wat u mogelijk onder raceomstandigheden kunt uitvoeren.
Nogmaals, je kunt ook een racetijdvoorspeller gebruiken om je te helpen een doel te bepalen. Vergeet niet om recente racetijden in te voeren om u een realistisch resultaat te geven, dus geen levenslange PB van vijf jaar oud. En hoe dichter de afstand die u invoert, des te nauwkeuriger het is - een halve marathon is een betere indicator van marathontijden dan een 5k-resultaat.
Expo. Het kostte me 20 minuten om in de expo te geraken. Niet slecht in vergelijking met degenen die 1,5 uur moesten wachten om binnen te komen. Ik had Adidas Zx 700 Dames ook problemen met het ophalen van mijn slabbetje. Ik ga niet in details treden omdat ik denk dat niemand anders zo'n situatie had, maar er waren 3 mensen en 3 computers voor nodig. En ik kreeg nog steeds bijna een niet-werkend slabbetje. Versnellingscontrole. Te weinig vrachtwagens en met de hand controleren van elke tas door startnummers op stickers te noteren. Ik stond 10 minuten in de rij en kwam amper aan de start. Iedereen in de rij was in de war over de reden waarom het zo werd behandeld. Ik zal de opmerkingen die ik andere hardlopers hoorde zeggen overslaan. Blijkbaar was het water op bij een van de waterstops. Vroeg ook, zoals ik het hoorde van een paar lopers van minder dan 2 uur en 10k mensen 5k vanaf 4 uur na het begin van de Halve Marathon en 10k. Het is zo'n soort liefde / haat soort races. Er zijn een aantal echt Nike Internationalist Womens GEWELDIGE dingen die deze race doet, maar het heeft gewoon te veel kleine misstappen die hardlopers frustreren. Net als zonder voedsel / water. Dingen die de meeste hardlopers vergeven voor een eerste race of een kleinere race, maar deze zou deze dingen nu wel moeten weten. Oké, nu op de samenvatting.
Het doel was om een ??tempo van 9-9: 30 te handhaven voor de meeste van de 13,1 mijl. Toen de eerste 3 mijl van de race overbelast waren, weven we uiteindelijk en versnelden we ons tempo in bepaalde segmenten. Het was een heen en terug parcours met DIT als de ommekeer.